• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skattebegärning, kan någon förklara

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag funderar på lägga till och sen begära förtidsutbetalning?

Risk för granskning??

Menar du att lägga till räntor du inte haft? Fundera i så fall på om det är värt det, beroende på vilken summa det handlar om kan du bli brottsanmäld, åtalad och slutligen också dömd för skattebrott.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hjultomten

V.I.P
Poäng: 72
Blev medlem
2 Augusti 2012
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
14
Poäng
72
Angående underskott. Jag hade 220000 förra året i underskott och ca 550000 i inkomst. Nu har jag löst alla mina skulder och UC ger mig ett kreditbetyg Utmärkt 0.1% - vilket bör innebära att jag har lätt att få lån (vilket jag aldrig mer kommer ta dock...)

Så ett underskott väger troligen tyngre om man fortfarande har aktiva skulder
 

hcp

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juli 2013
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Årsinkomst 2014: 296 792 kr

Skattereduktion för underskott av kapital: 52 291

Någon som vet ifall det är jätte katastrof? har haft massor av sms lån och blancolån under 2014, pga spelproblem. Fick utökning av lån på bostad slutet av 2014 på 160000 sen lån av mina föräldrar och då kunde jag lösa ut andra lån på ca 400000. År 2015 borde bli mindre underskott då jag har mindre lån med räntor att betala.

MvH
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
har med underskott på mycket, dubbelt mot dig men upptäckte att så länge kreditbetyget är bra så är det ok att gå samlingslån hos större banker
däremot kan det vara svårare att få snabblån hos mindre seriösa pga underskottet men det kan ju bara vara bra

både coop,santander och ikano var positiva till mig trots 130t underskott och bara dryga 320t inkomst och en hel del blanko men kreditbetyg 1.4 (2014)
 

Idioten

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
3 Februari 2015
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
är det lätt att få skattepengarna förtidsutbetalda ??

det handlar om nästan 20 lax.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Hur begär man ens förtidsutbetalning? Någon som gjort det?

Hur går det till?

Jag vill minska skuldsaldot, det borde vara skäl.
 

1508

V.I.P
Poäng: 122
Blev medlem
26 Maj 2013
Meddelanden
824
Mottagna reaktioner
35
Poäng
122
sedan 2013 är det inte mer så lätt ! Du måste uppfylla olika förutsättningar !
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
När kan du få förtidsåterbetalning?

När kan du få förtidsåterbetalning?

Du kan få förtidsåterbetalning av preliminär A-skatt om du förväntas få överskott av slutlig skatt vid slutskatteberäkningen och att det anses vara oskäligt för dig att vänta med återbetalningen. Dessutom krävs att det ska vara fråga om väsentligt belopp (0,2 prisbasbelopp) och att det finns ett angeläget behov. Om inte samtliga kriterier är uppfyllda kan du inte få förtidsåterbetalning.

Som angeläget behov räknas:

¤begravningskostnader vid dödsfall inom familjen
¤ betalning av egna restförda skulder
¤betalning av egna skatteskulder som riskerar att restföras. Undantag från väsentligt belopp kan i dessa fall tillåtas
¤felaktig handläggning hos Skatteverket t.ex. felaktigt beslut om skatteavdrag
¤emigration

Så här ansöker du:

Du ansöker om förtidsåterbetalning av preliminär A-skatt genom att fylla i blanketten Ansökan Förtidsåterbetalning av preliminär A-skatt (SKV 4318).

Om du ansöker innan du fått din inkomstdeklaration bifogar du handlingar som styrker inkomster, utgifter och gjorda skatteavdrag. Har du fått din inkomstdeklaration bifogar du en kopia av den efter att du gjort eventuella tillägg.

Det finns ingen sista dag för ansökan eftersom en ansökan kan registreras hos Skatteverket till dag före uttaget av den slutliga skatten, men ju närmare din ordinarie utbetalning desto mindre anses det oskäligt att vänta på återbetalningen
 

Tomy

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
12 Mars 2015
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag har en skuld som ligger hos kfm pratade med Skatteverket ända vägen verkar var att prata med kfm skall göra det imorgon
 

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Vaddå prata med kronofogden?

Det skatteverket gör är att ringa och kolla om
du har skuldsaldo och sen för dom över pengarna.

Vad ska KFM göra?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp